Mitt (nye) lille Oslo

Det har vært noen hektiske uker den siste tiden. Jeg har flyttet til Oslo og begynt i ny jobb som sosiale medier-ansvarlig for NITO – Norges ingeniør- og teknologorganisasjon. Så langt har det vært en spennende og utfordrende jobb, og jeg har fått muligheten til å treffe en masse nye, flotte mennesker.

Det er ikke bare lett å være «bonde i byen». På den humoristiske siden brukte jeg min første dag nesten 40 minutter på å finne frem til jobb. I dag bruker jeg knapt 15.
Oslo er et stort sted for en fra landet, men byen byr på så uendelig mange muligheter. Mandag var jeg på gratiskonsert med DeLillos på St.Hanshaugen, et arrangement sponset av blant annet NITO Studentene. Blant sistnevnte gruppe finner jeg også den eneste kollegaen min jeg kan mobbe for å være yngre enn meg. Resten har en del mer år og erfaring å dele.

Det har skjedd mye i Oslo den siste tiden. Det grusomme som skjedde 22.juli, og alt det vakre som er vist siden. Det var sterkt å se alle rosene rundt om i byen. På vei til jobben går jeg forbi regjeringskvartalet, og byggene som står der som skjelletter uten sine vante vindu. Men likevel, til tross, holder folk motet oppe og smiler i gatene.

Jeg er glad for å bo i Oslo, og jeg elsker den nye jobben min. Jeg ser frem til et spennende år i Tigerstaden, og alt det måtte innebære.

Merket med , , ,

Legg igjen en kommentar